Hajózás Boszniából Baranyába 100 év után
Hajóutak / Folyami hajóutak / Folyami hajóutak
Utazás módja:
busz+hajó
Ellátás:
Reggeli
Szálláskategória:
Hotel ***
Szobatípus:
2 ágyas szoba
Időtartam:
3 éj
Utazás azonosító:
385686






Az időpontokat oldalirányú "seprő" mozdulattal lapozhatod is!
Bizonyos árak csak a szállásra vonatkoznak, vagy nem tartalmaznak minden útiköltséget. Kérjük nézd meg az ajánlat részletes árinformációit.
5 nap/3 éj

Időpont: 2019. május 20-24.

Elhelyezés: 3 és 3+ csillagos hotelekben

Ellátás: reggeli, fakultatív félpanzió.


1914 nyara óta nem járt magyar személyhajó a Duna legnagyobb mellékfolyóján, a Száván, és magyar személyhajó még soha nem viselt  bosnyák-hercegovinai  felségvizet jelző lobogót. Utunk során a boszniai Brcko-ból indulunk, a Száván, majd a Dunán érjük el Magyarországot. Legyen részese e hajózástörténeti eseménynek!

Program:

1. nap. Reggel indulás autóbusszal Budapestről. A Délvidéken, Szabadkán rövid városnéző séta: városháza, színház, székesegyház és a zsinagóga. Továbbutazás Karlócára, emlékezés a híres nagyhatalmi egyezség, a karlócai béke helyszínén. Utazás Maradékra, az utolsó szerémségi magyar faluba, ismerkedés a maradéki maradék magyarság életével. Napunk utolsó állomásaként a Tarcal-hegység szép kolostorainak egyikével, a hopovoival ismerkedünk meg. Szállás Árpatarlón.

2. nap. Reggeli után Árpatarlóról Szávaszentdemeterre, Tomori Pál diadalmas csatájának helyszínére utazunk. Megtekintjük a III. századi Római Birodalom negyedik legnagyobb városának, Sirmiumnak az emlékeit. Innen Boszniába megyünk, szabadprogram a Bosznia-Hercegovina szövetségi államot alkotó harmadik közigazgatási régió, a Brcko-i Körzet székhelyén. Útközben ismerkedés Bosznia múltjával és jelenével. Hajóra szállunk a 228-as szávai folyamkilométernél és kilépő vizsgálat után elindulunk a Duna legnagyobb mellékfolyóján, a Száván lefelé. A túlsó parton Horvátország, melyet rövidesen Szerbia vált fel. A bal parton elérjük a Boszniai Szerb Köztársaságot, majd a szerbség és egyben Bosznia jelentős folyóját, a Drinát. Innen kezdve mindkét part Szerbia. Az éles kanyarokat tevő Száván késő délután elérjük ismét Szávaszentdemetert (Száva 138 fkm). Belépő vizsgálat után árpatarlói szállásunkra utazunk.

3. nap. Reggel Szávaszentdemeterre utazunk, hajóra szállunk. A folyó alsó folyása is éles kanyarokat tesz, helyenként összeszűkül, máshol szétterül. A szabácsi várnál Mátyás királyra emlékezünk. Délutánra elérjük a szerb fővárost, Belgrádot. Kikötők, nyaralóövezetek után a belvárosban kikötünk. Felkeressük Nándorfehérvár várát, sétálunk a pezsgő belváros sétáló utcáiban. Szállás Belgrádban.

4. nap. Reggeli után beszállunk a Száván ringatózó hajónkra. A Dunára kihajózva (Duna 1170 fkm) tovább haladunk felfelé. A bal part Vajdaság, a jobb part Szerémség. A belgrádi Nagy-Hadisziget után mindjárt Zimonynál, egykori határvárosunknál járunk. Nagy kanyarulatok, magas löszfalak alkotta partok, hosszan nyújtózkodó szigetek teszik változatossá utunkat. Lassan elérjük a Tisza torkolatát, szemben vele a szalánkeméni löszmagaslat. A Kerekedi-szigetnél a nomád állattartást csodáljuk meg, majd jön a 40 magas bécskai viadukt. Újvidékig látjuk még a Dunáról is az első napon megnézett Karlócát, aztán a Duna-Tisza-Duna-csatorna torkolatát, ahol szót ejtünk a bácskai hajózó csatornák rendszeréről is. Újvidéken (Duna 1255 fkm) kiszállunk, autóbusszal felmegyünk a Duna egyik legszebb, egyben jelképes pontjára, a Monarchia egykori második legnagyobb erődjébe, a péterváradi várba. Vacsora és szállás Újvidéken.

5. nap. Reggeli után autóbusszal Vukovárra, a horvátországi Szlavóniába utazunk. Ismerkedés egy újabb volt Jugoszláv tagköztársasággal. Vukováron a Vuka folyó torkolatánál hajóra szállunk (Duna 1335 fkm), kilépő vizsgálat után a vízről nézzük meg a délszláv háborúban oly sokat szenvedett várost. Egész nap erősen kanyargó folyószakaszon hajózunk. Megkerülve Erdőd várát rövidesen Almás község közelében elérjük a Drávát (1383 fkm). Éles kanyarulatok, szigetek, fehérlő homokpadok között haladva feltűnik Apatin (1402 fkm). A vitatott horvát-szerb határon haladva, egyszer horvát, máskor szerb vizeken hajózva közelről érzékelhetjük a helyzet furcsaságait, nézhetjük meg „Liberland államát”. Bezdánnál (1425 fkm) a Ferenc-csatorna zsilipjénél ismét a bácskai öntöző és hajózó csatornarendszerről beszélünk, míg a kiskőszegi (Batina) partizánemlékmű kapcsán a jugoszláv időket idézzük fel. Késő délután elérjük a magyarországi Duna szakaszt (1433 fkm). Kisvártatva feltűnik Mohács városa (1447 fkm), majd a határkikötőben kikötve belépünk Magyarországra. Ezután a hajó visszaáll a városi kikötőbe, kihajózunk, utazás autóbusszal Budapestre, érkezés késő este.

A hajó:
a ROHAM termes rendezvényhajó, 60 fős zárt utastérrel, nyitott fedett és fedetlen fedélzettel, női-férfi WC-vel, büfével, hideg és meleg ételekkel, ebédelési lehetőséggel.

A részvételi díj tartalmazza az utazást autóbusszal és hajóval, a szállást 3 csillagos hotelben reggelivel és az idegenvezetést.

A részvételi díj nem tartalmazza a kikötői illetéket, az útlemondási biztosítást, az utasbiztosítást, a félpanziót.

Kikötői illeték: 18.500 Ft/fő

Útlemondási biztosítás: 1.280 Ft/fő

Baleset-, betegség-, poggyászbiztosítás: 2.825 Ft/fő

Választható szolgáltatások:

Félpanziós felár: 15.200 Ft/fő

Egyágyas felár: 21.600 Ft/fő





A részvételi díj tartalmazza az utazást autóbusszal és hajóval, a szállást 3 csillagos hotelben reggelivel és az idegenvezetést.

A részvételi díj nem tartalmazza a kikötői illetéket, az útlemondási biztosítást, az utasbiztosítást, a félpanziót.

Kikötői illeték: 18.500 Ft/fő

Útlemondási biztosítás: 1.280 Ft/fő

Baleset-, betegség-, poggyászbiztosítás: 2.825 Ft/fő

Választható szolgáltatások:

Félpanziós felár: 15.200 Ft/fő

Egyágyas felár: 21.600 Ft/fő